ٌٌٌٌٌٌWelcome

تاریخ : شنبه 21 مرداد 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

Blue Ray یا شعله آبی

یكی از این درایو‌ها كه در ایران هم وجود دارد، مدل DH-4B1S است كه به‌وسیله دو شركت Lite-On و Philips Lite-On Digital Solutions) Philips) تولید شده است.

حالا كه جنگ میان فرمت‌ها به پایان رسیده، خریداران می‌توانند با اطمینان بیشتری به سراغ درایو‌های Blu-ray بروند و از ظرفیت‌های بالای آن لذت ببرند. یكی از این درایو‌ها كه در ایران هم وجود دارد، مدل DH-4B1S است كه به‌وسیله دو شركت Lite-On و Philips ِ Lite-On Digital Solutions) Philips) تولید شده است.

 

 

این درایو‌نوری كه اندازه آن درست مانند دیگر درایو‌ها است، كاملاً با انواع دیسك‌های نوری قبلی سازگار بوده و قابلیت نوشتن روی دیسك‌های CD ،DVD (به جز DVD-RAM كه چندان هم عمومیت ندارد) و Blu-ray (به جز دیسك‌های دو لایه پنجاه گیگابایتی) را دارد.

سرعت نوشتن روی دیسك‌های Blu ray در این دستگاه 4X است و زمان دسترسی آن برای هر سه نوع دیسك CD ،DVD و Blu-ray حدود 160 میلی‌ثانیه است. LH-2B1S از طریق پورت SATA به مادربورد متصل می‌شود و مجهز به هشت مگابایت حافظه برای ذخیره اطلاعات مورد نیاز برای ضبط دیسك‌های Blu-ray است. در جلوی درایو‌ نوری سه چراغ قرار داده شده كه نشان‌دهنده نوع دیسك قرار داده شده درون درایو است (مثلاً با قرار دادن دیسك Blu-ray، دیود نوری آبی رنگ مربوط به آن روشن می‌شود).

درایور‌نوری LH-2B1S از فناوری Constant Linear Velocity) CLV) بهره می‌برد كه این فناوری باعث می‌شود اطلاعات به صورت یكنواخت در هنگام ضبط اطلاعات روی دیسك ذخیره شوند و خطای ضبط اطلاعات تا حد چشمگیری كاهش یابد.

برای استفاده از این درایو حداقل به windows 2000 SP4 و كامپیوتری با 512 مگابایت حافظه و پردازنده 2 گیگاهرتزی Pentium4 و یا معادل آن نیاز دارید. البته اگر بخواهید فیلم‌هایی را با كیفیت Full HD با استفاده از این درایو‌نوری ببینید نیاز به سیستمی با یك پردازنده قدرتمند، یك گیگابایت حافظه، كارت‌گرافیكی با توانایی نمایش دقت 1200×1920پیكسل و یك مانیتور یا تلویزیون با قابلیت پخش كیفیت HD خواهید یافت.

با در نظر گرفتن تمام موارد، Blu-ray هنوز یك فناوری گران‌قیمت است(حدود 300 دلار) و به نظر من تنها دلیل خرید درایوی با این قیمت، وجود یك تلویزیون HD و فیلم‌های آن است.

 

 مشخصات فنی

نوع درایونوری: Blu-Ray

حداکثر سرعت ضبط اطلاعات: CD)40X- (Blu-Ray)4X- (Blu-Ray)4X)

دیسک‌های قابل پشتیبانی: BD-R، BD-RE، BD-ROM و تمام فرمت‌های دیسک‌های نوری

نوع رابط و حافظه داخلی: 8 مگابایت - SATA

میانگین زمان دست‌یابی (میلی‌ثانیه): 160 (CD/DVD/Blu-ray)

گارانتی: سازگار

 

مزایا

 

 

کارایی 83 از 100
امکانات 82 از 100
ارزش 71 از 100
امتیاز کل 6/78 از 100

و کیفیت بالا، پشتیبانی از سه نوع دیسک نوری، فناوری CLV، وجود هشت مگابایت حافظه داخلی

معایب

قیمت بالا، عدم پشتیبانی از دیسک دولایه Blu-ray، زمان دسترسی زیاد برای دیسک‌های CD و DVD



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات DVD/CD-RW

آخرین مطالب

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 28539
بازدید دیروز : 39156
بازدید هفته : 28539
بازدید ماه : 3979285
بازدید کل : 1580033979
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 285